ΚΕΙΜΕΝΟ

ΚΕΙΜΕΝΟ


Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ AFORISM



Δάμων μπορείς να μας δώσεις ένα ιστορικό των Aforism;
 
Η ιδέα ενός προσωπικού project υπήρχε χρόνια, ήδη από το 2012-13, καθώς η δημιουργία ή συμμετοχή σε πλήρες συγκρότημα, δεν ήταν εφικτή για διάφορους λόγους. Επισήμως, οι Aforism ενσαρκώνοντας αυτήν την ιδέα, δημιουργούνται την άνοιξη του 2014 και προς το τέλος του ίδιου έτους, ξεκίνησα να τους δημοσιοποιώ κυρίως μέσω διαδικτύου, εν όψει της κυκλοφορίας του Torturer Of All στις αρχές του επόμενου έτους. Έναν χρόνο αργότερα ακολούθησε ένα split με τους Constrictor με τίτλο No Night To Sleep. Το όνομα “Aforism” επιλέχθηκε, βάσει τη έννοιας του αφορισμού, ως μια σύντομη δήλωση, αντικατοπτρίζοντας το πως βλέπω ως σύνολο το κάθε κομμάτι. Δηλαδή ως μια έντονη και ξεχωριστή έκφραση και συχνά απάντηση σε μια κρίση. Το ύφος των Aforism είναι το tragic black metal, συνδυάζοντας διάφορα στοιχεία αισθητικής και τέχνης, έχοντας για πυρήνα το  black metal. Έως τώρα δεν έχει αλλάξει κάτι, ούτε στο ύφος και περιεχόμενο, ούτε στα μέλη.

Μουσικά από που έχεις επηρεαστεί;
 
Μες στα χρόνια, όπως είναι φυσικό άλλαζαν τα ακούσματα μου, κάποιοι έρχονταν κάποιοι έφευγαν ανεξαρτήτως  του είδους. Οπότε συγκρατούσα κάποια σημεία και στοιχεία από τον κάθε καλλιτέχνη.  Βέβαια οι κυριότερες επιρροές μου είναι αναμφίβολα οι Maiden, οι Metallica και οι Slayer ως το ’90 ιδίως στα εφηβικά μου χρόνια, μετέπειτα οι Death, οι  Mgla, οι πρώτοι 4 δίσκοι των Burzum, από την ελληνική σκηνή σίγουρα οι Rotting Christ και οι Kawir, αλλά γενικότερα και όλη η ιδιαιτερότητα του ελληνικού black metal. Όμως και πάλι και από power και από death και τώρα τελευταία από post, βρίσκω επιρροές στο παίξιμο και στο γράψιμο μου. Πέραν της metal σκηνής, η δυτική – κλασσική μουσική σίγουρα αποτελεί τη κυριότερη μου επιρροή με τους Wagner, Rachmaninoff, Beethoven, Bach, Arvo Pärt, Carl Orff, Dvorak, Χατζηδάκι και Σκαλκώττα να ‘ναι τα πρώτα μεταξύ πολλών άλλων, ονόματα που μου έρχονται κατά νου και σε έναν σεβαστό βαθμό και η παραδοσιακή ηπειρώτικη μουσική και φύση. Αλλά όπως είπα, είναι πολλά και διάφορα τα σημεία ή κομμάτια και τα στοιχεία που μένουν από τον εκάστοτε γνωστό ή άγνωστο καλλιτέχνη και στο άκουσμα και στο γράψιμο μου.

Από που αντλείς έμπνευση για τους στίχους;
 
Οι στίχοι μου επικεντρώνονται γύρω από την ανθρώπινη εμπειρία και κατάσταση, και επηρεάζονται λόγω και των σπουδών μου, από τη φιλοσοφία, τη φύση και την τέχνη και είναι προσωπικοί – υποκειμενικοί. Αν θα ήθελα να το πω πιο «ακαδημαϊκά», στιχουργικά με απασχολεί και περιγράφω την όλη φθορά και τις τριβές του να υπάρχεις και του να σκέφτεσαι μεταηθικά, αντιμέτωπος καθημερινώς με τους άλλους, την παραγμτικότητα και τον μηδενισμό, που απορρέει αυτής, ανεξάρτητα από την κοινωνική θέση, την χρονική περίοδο κτλ. Δεν προσπαθώ να ορίσω με τους στίχους μου κάτι απόλυτο και καθολικό, με αφήνει αδιάφορο κάτι τέτοιο, πολλές φορές μάλιστα έρχονται ως ξέσπασμα και απάντηση στην εκάστοτε κρίση, παρόμοια δηλαδή με την ευρύτερη «φύση» των Aforism. Όμως, όπως συμβαίνει και στη μουσική μου, η έμπνευση για έναν στίχο, που ίσως οδηγήσει σε ολόκληρο κομμάτι, μπορεί να έρθει, από μια τυχαία ανάμνηση, από δυο τρεις γραμμές σε ένα βιβλίο ή  ένα άλλο τραγούδι, από ένα πρόσωπο μιας ιστορίας ή μυθολογίας, από κάτι που θα μου πει κάποιος, από μια εικόνα/θέα που θα δω ή σκέψη που θα κάνω καθώς περπατώ π.χ. με μια τέτοια σκέψη ξεκίνησε το “A Moment Of Bliss” και με μια όμορφη εικόνα ξεκίνησε το “Vision I – Beauty”. Δεν θα πάρω, ποτέ ένα βιβλίο, μια θεωρία ή ιδεολογία - ιδίως μια ιδεολογία - και θα τη μετατρέψω κατά γράμμα σε στίχους, για να περάσω το ποτιλικό μου μήνυμα ή το εκάστοτε συγκεκριμένο συνειδητοποιημένο και ψυχρά κατασκευασμένο μήνυμα. Τέτοιου είδους κοπτοραπτική και στρατευμένη γραφή, δεν μου ταιριάζει, μου θυμίζει περισσότερο τη διαδικασία όταν κάνεις τη λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας, παρά το όποιο ανεξήγητο έχει απομείνει στην τέχνη. Βέβαια όταν το κάνεις αυτό, έχεις και ένα – πολιτικά συνήθως - αντίστοιχο και συγκεκριμένο κοινό από κάτω, που δε ζητά για διάφορους λόγους κάτι παραπάνω.

Το 2015 κυκλοφόρησες το Demo Torturer Of All, μίλησε μας γι' αυτό.
 
Στις αρχές του 2015, με τη βοήθεια του καλού μου φίλου Ulversønn, που μου έκανε την παραγωγή και του φίλου Μάρκου Σαμαρά στα Wudsound studios που έκανε το mastering , μπόρεσα να βγάλω, ένα πρώτο δείγμα της δουλειάς μου, μόνο σε ψηφιακή μορφή βέβαια. Είχα κάποια κομμάτια έτοιμα , που ξεκινούσαν μια νέα εποχή στο γράψιμο μου, το προαναφερθέν συνοπτικά tragic black metal, και διάλεξα αυτά τα τρία. Η μουσική και οι στίχοι φυσικά, είναι δικά μου, αντιστοίχως έπαιξα όλα τα όργανα και έκανα τα φωνητικά. Μόνο τα τύμπανα αν και τα γραψα εγώ με τη βοήθεια του Ulversønn, λόγω του οικονομικού είναι προγραμματισμένα. 

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού έως τώρα;
 
Αρκετά θετική θα έλεγα. Ακούω καλά λόγια από τους περισσότερους, που ακούνε τη δουλειά μου, καθώς και η πλειοψηφία των κριτικών κινείται στο ίδιο ύφος. Τώρα κατά πόσο, όντως τους αρέσει και δεν το λένε από ευγένεια ή από φιλία, δεν γνωρίζω. Ξέρω πάντως πως έχω έναν μικρό πυρήνα που του αρέσει ειλικρινώς κι ανεξαρτήτως όλων η μουσική μου, για την ώρα μου είναι αρκετό

Στιχουργικά ποιο τραγούδι του Demo σε αντιπροσωπεύει περισσότερο;
 
Δύσκολη ερώτηση, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο με άνεση.  Μάλλον θα πω το “A Moment Of Bliss” που ήταν και το πρώτο που γράφτηκε ξεκινώντας κάτι καινούριο, αν κι όλα λίγο πολύ κινούμενα γύρω από παρόμοια θέματα και καταστάσεις μοιράζονται τη θέση. Δυστυχώς, βέβαια στην Αθήνα η ομορφιά της φύσης που περιγράφει το “Vision I Beauty”, είναι πολύ μακρινή έως κι άφαντη.

Πόσο σε έχει βοηθήσει το internet στην προώθηση του Demo;
 
Αφάνταστα. Όντας oι Aforism ένα project με αποκλειστικά ψηφιακές κυκλοφορίες για την ώρα και δίχως ζωντανή παρουσία επί σκηνής, το διαδίκτυο είναι το μόνο μέσο για να προωθηθεί η δουλειά μου. Αν και για να τα λέμε όλα, όσο σε βοηθά, τόσο και σε θάβει, κάτω από αμέτρητες άλλες μπάντες και projects, που βγαίνουν καθημερινώς. Στην τελική όμως, το διαδίκτυο είναι η αμέσως καλύτερη επιλογή, για να ακουστείς παντού, μετά από την συναυλία πάντα.

Πες μας και για το split με τους Constrictor που κυκλοφόρησε το 2016.
 
Έναν χρόνο μετά το Torturer Of All, συνεργάστηκα ξανά με τον Ulversønn, αυτή τη φορά για να βγάλουμε το No Night To Sleep, μαζί με το δικό του προσωπικό project τους Constrictor. Μου ‘χε στείλει ο Ulversønn, αρχικά ένα κομμάτι (μουσική) και μόλις το άκουσα του είπα, πως πρέπει να το ηχογραφήσει κάποια στιγμή. Μετά από λίγο καιρό μου έστειλε και άλλα δυο, από τα οποία έμεινε το ένα. Συζητήσαμε για ένα split, μου ζήτησε, αν έχω ή αν μπορώ να γράψω  στίχους πάνω στη μουσική. Είχα μια στροφή για το κάθε κομμάτι έγραψα και τους υπόλοιπους στίχους μέσα σε δυο μέρες του Σεπτέμβρη του 2015, και ήταν έτοιμα. Αυτά τα δύο έγιναν αντιστοίχως το “You Had No Night To Sleep” και το “Στο Λυκόφως Ενός Τρόμου.” Από την πλευρά μου ως Δάμων των Aforism, είχα δυο παλιότερα melodic blackened death κομμάτια έτοιμα, τα οποία δεν ταίριαζαν στο ύφος που έγραφα πλέον και με το split ήταν η ιδανική ευκαιρία να τα βγάλω και να αποδώσω φόρο τιμής στο παρελθόν μου, ιδίως στην εποχή επηρεασμένη από τους Death. Ο καθένας είχε γράψει τη μουσική του και έπαιξε τα κομμάτια του, με εξαίρεση τα τύμπανα, που ήταν πάλι προγραμματισμένα. Κατέληξα να κάνω τα φωνητικά και στα δυο project, παρότι οι Constrictor δεν είναι ντουέτο στο γράψιμο. Η παραγωγή έγινε αυτή τη φορά εξ’ ολοκλήρου από τον Ulversønn. Θαρρώ πως η συμμετοχή μου στην Constrictor πλευρά του split, ιδίως στα φωνητικά μου, είναι ότι καλύτερο έχω κάνω ως τώρα.

Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποτε τους Isospin κανονική μπάντα;
 
Οι Aforism να γίνονται κανονική μπάντα το βρίσκω δύσκολο. Τουλάχιστον όχι όσον αφορά τη σύνθεση και τους στίχους, θέλω την αποκλειστικότητα σε αυτόν τομέα. Δεν θέλω συμβιβασμούς και ξένα χέρια στη μουσική μου, κάτι που στην εποχή/γενιά μας είναι πολυτέλεια, να το ‘χεις. Το πιθανότερο είναι να γίνει live μπάντα, με session ή σταθερά live μέλη και τον υπόλοιπο καιρό, να δουλεύω με την ησυχία μου το εκάστοτε νέο υλικό.

Τι να αναμένουμε στο μέλλον από τους Aforism;
 
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τα σχέδια μου – επίσης πολυτέλεια στην εποχή μας – οι Aforism θα κυκλοφορήσουν τον πρώτο τους πλήρης διάρκειας δίσκο μες στο 2017, θα ήθελα κάπου την άνοιξη αλλά όπως πάντα είναι και το οικονομικό στη μέση, Ο δίσκος πάντως θα είναι στο ύφος και θα περιέχει τα τρία κομμάτια του Torturer Of All, ξαναδουλεμένα και βελτιωμένα, καθώς και ένα γεμάτο 25λεπτο, νέου υλικού. Τα τύμπανα θα είναι φυσικά, θα έχει μια καλή παραγωγή και σίγουρα θα υπάρξει και μια πρώτη κοπή, για όποιον θέλει να το έχει και σε φυσική μορφή. Γενικότερα στοχεύω και σε κάποιες ζωντανές εμφανίσεις για την προώθηση του δίσκου, αλλά ένα βήμα τη φορά.

Μπορεί κάποιος να επιβιώσει μόνο από την μουσική στην Ελλάδα του σήμερα;
 
Αναλόγως τη μουσική και τη σκηνή. Αν μιλάμε για την πάντοτε περιορισμένη οικονομικά underground σκηνή της χώρας, σίγουρα όχι. Ίσως αν μια μπάντα δίνει αρκετά lives ή πουλά κάμποσους δίσκους να βγαίνουν κάποια στοιχειώδη λειτουργικά έξοδα π.χ. οι πρόβες της, αλλά και πάλι δύσκολο το κόβω. Για την πιο εμπορική ελληνόφωνη – και όχι metal -  σκηνή, μάλλον  γίνεται, ιδίως αν κρίνουμε από τα εξοχικά και τα τετραψήφια και πενταψήφια ποσά που παίρνουν ιδίως στην επαρχία κάποια ονόματα. Στην τελική όμως, επιβιώνεις από τη μουσική με το ζόρι μεν, αν παίζεις και στα μπουζούκια, ή στις μπάντες που πλαισιώνουν τα προαναφερθέντα ονόματα. Αν την δούμε βιοποριστικά και εμπορικά υπάρχουν πιθανότητες, όμως αν θες να παίξεις εντός του underground τη δική σου μουσική όχι, δεν ζεις. Ίσως να βοηθάει κι αυτό, μέχρι ένα σημείο.

Κλείνοντας θα ήθελες να πεις κάτι τελευταίο στους αναγνώστες μας;
 
Θέλω να ξεκαθαρίσω πως οι Aforism είναι κάτι καθαρά προσωπικό και υποκειμενικό, είναι θέμα γούστου και αισθητικής. Δεν επιχειρώ να αλλάξω -  είτε με τη δουλειά είτε με τις δηλώσεις μου γύρω από αυτήν -  τις απόψεις και την κάθε λογής πίστη (πολιτική, θρησκευτική κτλ), που έχει ο καθένας, δεν με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Όποιος ακούσει τη μουσική μου και του αρέσει αληθινά είτε στα επί μέρους είτε στο σύνολο της, καλώς, ας στηρίξει/παρακολουθεί και διαδώσει το όλο εγχείρημα και μαζί με τη μουσική που τον ευχαριστεί θα έχει και την ειλικρινή ευγνωμοσύνη μου. Τέλος όλη η έως τώρα δουλειά μου καθώς και οι κυκλοφορίες των Constrictor, διατίθονται για δωρεάν κατέβασμα από το προφίλ των Aforism στο bandcamp. Επειδή δε, υπάρχουν παρεξηγήσεις, δεν είμαι μέλος των Constrictor, απλά ανεβάζω από το προφίλ μου, την δουλειά του Ulversønn. Αυτά για την ώρα. Ευχαριστώ για την συνέντευξη και την ευκαιρία να προβληθούν οι Aforism, καθώς και όποιον κάνει τον κόπο να τη διαβάσει και να ακούσει τη μουσική μου.

Δάμων σε ευχαριστούμε για την συνέντευξη, καλή συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου