ΚΕΙΜΕΝΟ

ΚΕΙΜΕΝΟ


Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ MUMMRAH



 
 
Πείτε μας για τις πρώτες ημέρες των Mummrah, πότε γεννήθηκε η ιδέα του συγκροτήματος;
 
(Γιάννης) Η ιδέα γεννήθηκε στα τέλη του 2012, αρχικά από τον Σπύρο κι έμενα (κιθάρα). Βασικά είπαμε να πάμε να παίξουμε καμιά μουσική να δούμε αν ταιριάζουμε. Ο Σπύρος (ντραμς) ήξερε τον Βασίλη(κιθάρα) μιας και παίζανε μαζί από παλιά, κι έτσι πήγαμε οι 3 μας για πρόβα. Πολύ σύντομα προστέθηκε και ο Χρήστος(φωνή, μπάσο), που τον ήξερα εγώ, κι έτσι γίναμε 4.  Πρώτη μας σκέψη ήταν να παίζουμε hardcore & stoner, κάτι που σημάδεψε τις αρχικές μας δημιουργίες. Αφού αλλάξαμε κάνα δυο μέρη για πρόβες, καταλήξαμε στο αυτό-οργανωμένο στούντιο Μηχανή, όπου είμαστε μέχρι σήμερα.
(Bασίλης) Ο Σπύρος με έφερε σε επαφή με τον Γιάννη και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία μπάντα. Από ότι θυμάμαι είχαμε τελείως διαφορετικές μουσικές επιρροές αλλά δεν το σκεφτήκαμε καθόλου. Κάναμε κάνα δύο πρόβες και μετά ήρθε ο Χρήστος και έδεσε το γλυκό.
(Σπύρος) Η ιδέα γεννήθηκε ουσιαστικά το φθινόπωρο του 2012. Μιλούσαμε με το Γιάννη (κιθάρα) σε κάποια φάση και μου έλεγε ότι έχει μερικά hardcore ριφάκια που ψηνόταν να τζαμάρουμε. εγώ πρότεινα στο Βασίλη(κιθάρα), που παίζαμε από παλιά μαζί, να μας πλαισιώσει και κάπου στην 3η πρόβα νομίζω ήρθε και ο Χρήστος (μπάσο-φωνή) . Λίγο πιο μετά μου ζήτησαν να παίξω d-beat και κανα μήνα αργότερα κατάλαβα ότι στην πραγματικότητα το έχουμε γυρίσει σε crust! Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή...
(Χρήστος) Δεν παραβρέθηκα στη γέννηση δυστυχώς!
 
Το όνομα σας από που το εμπνευστήκατε;
 
(Γ) Εντάξει, είναι προφανές ότι η ιδέα προέρχεται από τον Μαμρα των Thundercats, άλλα δεν ήταν κάποια αγάπη μας για το εν λόγω παιδικό που μας ώθησε σε αυτό.
Η αλήθεια είναι πως υπήρχε από την αρχή η προτίμηση για το Mummrah, από τον Χρήστο κι εμένα τουλάχιστον, καθώς ήταν ωραίο ηχητικά. Μετά προσπαθήσαμε να βρούμε κάτι άλλο, άλλα δεν τα καταφέραμε. Έτσι κρατήσαμε αυτό.
(B)Σε στιγμές χαλάρωσης μετά από μια πρόβα και αφού θυμηθήκαμε όλους τους παιδικούς μας ήρωες και αντι-ήρωες έγινε αναφορά στον μαμρα τον παντοτινό και κόλλησε αμέσως.
(Σ)Το όνομα η αλήθεια είναι πως δεν θυμάμαι ακριβώς πώς προέκυψε (προφανώς προέρχεται από το old school παιδικό "thundercats") αλλά θυμάμαι πως το λέγαμε για πλάκα στις πρόβες, ώσπου μας προτείνουν να παίξουμε στην Καβάλα, και αφού φτάνουμε στην τελευταία μέρα πριν βγει η αφίσα αποφασίζουμε να κρατήσουμε αυτό, έχοντας απορρίψει διάφορα αποτυχημένα όπως "αόρατοι πυλώνες", "τέλος της αρχής" κτλ...
(Χ) Είχα προτείνει εκείνο το διάστημα τις λέξεις 'Μάμρα' και 'Κατάρα' για όνομα οι οποίες ηχητικά είναι δυνατές και εκφράζουν το ύφος της μπάντας. Τελικά το Μαμρα επικράτησε.
 
Εσείς με ποιο όρο θα χαρακτηρίζατε τη μουσική σας;
 
(Γ)Αρχικά, όπως προείπα, παίζαμε hardcore punk και λίγο stoner. Στην συνεχεία ξεκινήσαμε να ακούμε περισσότερο crust, τύπου fall of efrafa που μας αρέσουν σε όλους.
Τώρα πια εγώ θα μας ονόμαζα hardcore/neocrust
(B)Στις αρχές παίζαμε hardcore/stoner/punk. Στη συνέχεια γνωρίσαμε το crust...Πλέον θα έλεγα hardcore/crust. Το μέλλον θα δείξει.
(Σ)Hardore-crust, με post γαρνιτούρα.
(Χ) Ελληνόφωνο Post-Crustcore.
 
Θα μας πείτε λίγα λόγια για την δουλειά σας με τίτλο ''Mummrah'' που κυκλοφόρησε μέσα στο 2014;
 
(Γ)Ο δίσκος αποτυπώνει κυρίως τον πρώτο χρόνο μας ως μπάντα, καθώς όλα τα τραγούδια που υπάρχουν σε αυτόν είναι γραμμένα αυτό το διάστημα. Έτσι είναι περισσότερο hardcore, πάρα crust. Ηχογραφήθηκε σε μια πολύ low badget κατάσταση, και σε μια όσο το δυνατόν περισσότερο DIY προσπάθεια για να βγει ως ντέμο. Έτσι το ονομάζουμε Demo-Album. Κομμάτι της ηχογράφησης έγινε στην Μηχανή, ένα ιστορικό αυτό-οργανωμενο στούντιο που έχουμε την τιμή να μας φιλοξενεί. Μας βοήθησε πολύ με όλο το mixαρισμα και τις παραγωγές ο Ήρωας, ο οποίος έριξε πολλές εργατοώρες και ο Lost έκανε πολύ καλή δουλειά με το artwork
Οι στίχοι κινούνται σε πολιτική θεματολογία, ενάντια στο σύστημα σε όλες του τις εκφάνσεις: Από τους ταξικούς διαχωρισμούς μέχρι τον πόλεμο και την καταστροφή της φύσης από το κεφάλαιο
(B)Είμαστε πολύ τυχεροί που ο Ήρωας ήταν εκεί. Μας βοήθησε στην ηχογράφηση και ανέλαβε τη μίξη μετά. To cover το έκανε ο Lost που επίσης έκανε πολύ καλή δουλειά.
(Σ)Ηχογραφήσαμε όλα τα όργανα ταυτόχρονα σε στύλ ηχογράφηση πρόβας στο στούντιο valve το Νοέμβρη του 2013 και ολοκληρώσαμε με την ηχογράφηση των φωνητικών, στο αυτό-οργανομένο στούντιο "Μηχανή" το Γενάρη του 2014. Το mix-mastering το ανέλαβε ο Ήρωας, και το artwork ο Lost, τους οποίους ευχαριστούμε πολύ, καθώς και όποιον άλλο βοήθησε να βγει το ντέμο. Γενικά πρόκειται για την πρώτη μας δουλεία ως μπάντα και το σκεπτικό ήταν να υπάρχει ηχογραφημένο το υλικό που είχαμε γράψει αυτόν τον χρόνο.
 
Tο αποτέλεσμα ήταν αυτό που είχατε φανταστεί;
 
(Γ)Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλύτερο απ' ότι εγώ τουλάχιστον μπορούσα να φανταστώ, με τα μέσα και τα χρήματα που διαθέταμε και είναι εξαιρετική ποιότητα για DIY κυκλοφορία.
Αυτό οφείλεται, όπως ξαναείπα, στην πολύ καλή δουλειά του φίλου μας Ήρωα. Πραγματικά εγώ έμεινα πολύ ευχαριστημένος.
(B) Γενικά ήταν όμορφη εμπειρία. Περάσαμε κάμποσες ώρες στην Μηχανή αλλά το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό.
(Σ)Σε γενικές γραμμές ναι, ίσως και καλύτερο από ότι εγώ προσωπικά θα φανταζόμουν.
(Χ) Σαν θιασώτες της πανκ σκηνής, η αλήθεια είναι ότι για ντέμο, με one take live ηχογράφηση, δεν περιμέναμε να βγει τόσο καλό όσο βγήκε εν τέλει.
 
Ποια είναι τα σχέδιά σας μετά από αυτή την κυκλοφορία;
 
(Γ)Να βγάλουμε το επόμενο! Πέρα από αυτό όμως, εγώ θέλω να παίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα λαιβ ώστε να μας ακούσει ο κόσμος, δηλαδή να ακούσει αυτά που έχουμε να πούμε με τα τραγούδια μας, αλλά και το πως θα τα πούμε.
(B)Να κάνουμε όσα περισσότερα λάιβ, να γνωρίσουμε κόσμο με τις ίδιες μουσικές και κοινωνικές ανησυχίες και σιγά σιγά να ξεκινήσουμε τον επόμενο δίσκο.
(Σ)Να κυκλοφορήσουμε ένα προσεγμένο άλμπουμ με νέα κομμάτια.
(Χ)Η επόμενη! Καινούργια κομμάτια δουλεύουμε ήδη καιρό πριν βγει το ντέμο, με πιο crust στόχευση.
 
Υπάρχουν ονόματα της Ελληνικής μουσικής σκηνής που θα θέλατε να συνεργαστείτε;
 
(Γ)Εγώ είμαι του DIY και νομίζω και τα υπόλοιπα παιδιά. Για μένα οι κορυφές αυτήν τη στιγμή στην σκηνή, που είναι συγγενικές με αυτό που παίζουμε είναι οι Bad Trip, οι Λήθη, οι Καταχνιά, οι Conspiracy of Denial, οι Δύσπνoια... με κάποιους από αυτούς έχουμε παίξει και θα θέλαμε να ξαναβρεθούμε. Από τους παλιούς, τους...πατέρες τις σκηνής, θα ήθελα να είχαμε παίξει με τους Ανατέλλων Τρόμος και τους Επιθανάτιος Ρόγχος. Η εμπορική μουσική σκηνή, ιδιαίτερα η Ελληνική, δεν με τραβάει καθόλου.
(B)Είναι αισιόδοξο το πόσες καλές diy μπάντες υπάρχουν. Η Καταχνιά είναι προσωπική αδυναμία. Επίσης με Sarabante και Λήθη θα ήθελα κάποια στιγμή να παίξουμε.
(Σ) Κοντά σε αυτό που παίζουμε υπάρχουν πολλές αξιόλογες ντόπιες μπάντες που με μερικές από αυτές έχουμε παίξει μαζί τους ήδη. Αναφορικά θα πω τους Antimob, Λήθη, Sarabante, Conspiracy Of Denial, Skomma, Fields Of Locust και φυσικά πολλές άλλες που τώρα μου διαφεύγουν .
 
Αν γινόταν να επιλέξετε εσείς μια μπάντα για να παίξετε live ποια θα ήταν;
 
(Γ)Τώρα βάζετε δύσκολα. Αν αρχίσω να αριθμώ τις μπάντες που θα ήθελα να κάναμε live μαζί τους... μάλλον τους Momentum, αλλά διαλύθηκαν. Τους Ekkaia, αλλά και αυτοί το ίδιο, διαλύθηκαν. Σίγουρα τους Tragedy, που στην ουσία καθόρισαν το crust. Νομίζω ότι όλοι μας πάντως θα συμφωνούσαμε στους Fall of Efrafa, που είναι κοινό μας άκουσμα.
(B)Fall of Efrafa ! Από ενεργές μπάντες θα έλεγα τους Tragedy.
(Σ) Οι Metallica. Όχι ντάξει πλάκα κάνω. Ίσως οι Fall Of Efrafa ή οι From Ashes Rise...
(Χ) Cult of Luna και Fall of Efrafa.
 
Κλείσε στέλνοντας ένα μήνυμα σε αυτούς που θα διαβάσουν την συνέντευξη...
 
(Γ) Η μουσική δεν είναι εμπόρευμα. Είναι μέσο έκφρασης. Υποστηρίζουμε το DIY, την αυτο-οργάνωση στην μουσική αλλά και σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας. Αρχικά, σκοπός μπορεί να είναι ο θάνατος της μουσικής βιομηχανίας. Αργότερα ολοκλήρου του συστήματος εκμετάλλευσης.
Έτσι κι αλλιώς, όπως είναι η υπάρχουσα κυρίαρχη μουσική σκηνή, ακόμη και τα πιο σκληρά ακούσματα φιλτράρονται για να είναι ευάκουστα στο ράδιο. Επίσης, οι μουσικοί είναι πάντα οι “ριγμένοι” της συμφωνίας. Οπότε, δεν νομίζω ότι κάποιος έχει κάτι να κερδίσει με το να ξεπουλήσει την μουσική του στην βιομηχανία.
(B)Στηρίζοντας την diy σκηνή στηρίζεις την ελευθερία της έκφρασης χωρίς μουσικούς και πολιτικούς περιορισμούς. Ακόμα και απλά πράγματα μπορεί να είναι πιο δύσκολα γιατί θα τα κάνεις μόνος, αλλά η μαγεία της απελευθέρωσης από τους δεσμούς της μουσικής βιομηχανίας είναι μοναδική.
(Σ) Γενικά καλό είναι ο κόσμος να στηρίζει την εγχώρια diy σκηνή. Πλέον με μέσα όπως το ίντερνετ και σε πρακτικό επίπεδο οι δισκογραφικές έχουν καταστεί εντελώς άχρηστες. Οφείλουμε να ενισχύουμε οποιαδήποτε εγχειρήματα, μπάντες, στέκια προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν τους όρους διακίνησης και ακρόασης της μουσικής, μακριά από ποζεριλίκια, παράγοντες και κέρδη.
(Χ))Αλληλεγγύη, Αυτοοργάνωση, Σοβαρότητα και Επίθεση.
 
 
Παιδιά σας ευχαριστούμε για την συνέντευξη αλλά και για την όλη στάση σας, καλή συνέχεια.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου